Onlar

| |

Japon korku filmlerinin Amerikan versiyonlarını izlemekten çok sıkıldınız. Yeniden yapımları ise umursamayıp, hazır rahat bulunabiliyorken orijinallerinin DVD’lerini izlemeyi tercih ediyorsunuz. Türk sinemasının en iyi korku filmi ise henüz çekilmeyi bekliyor. Yani, herkes korku sinemasından bahsediyor ama konuşulan filmler, yeteri kadar güçlü değil. Öyleyse, Fransa’dan gelen korku filmlerini keşfetmenizin zamanı geldi!

Son zamanlarda Fransız dehşet sineması örneklerini izlemeye başladım.Eskiden çekmeye cesaret edilemeyen sahnelerle dolu bu filmlerin çoğunuda başarılı buldum.Fransız atakta Türklerdende bunu bekliyorum…

Yakın zamanda dikkatimizi çeken ilk Fransız korku filmi,Yüksek Tansiyon adını taşıyan, ödün vermeyen Alexandre Aja filmiydi. Yakın zamanda izlediğimiz Sheitan da, kaçık Fransız köylüsü Vincent Cassel‘in katkısıyla türün ilginç bir örneği olarak karşımıza çıkmıştı.

Ama Sheitan biraz zayıf kalmış ve komedi eğlencelik bir film gibiydi. Ve seksle şeytanı birleştirmişti.Ve bunuda iyide yapmıştı. Ama yüksek Tansiyon kadar vurucu değildi.

Ve şimdide karşımızda Onlar adında bir Fransız filmi var.

Onların en çok atmosferini sevdim desem yalan olmaz diye düşünüyorum. Çünkü atmosfer üzerine giderek Sheitandan daha başarılı bir film ortaya çıkmış. Keşke daha uzun olsaydı diyenler var.Bence kısa olmuş ama saçmaladan güzel bir film ortaya çıkmış. Ve gerilim o kadar fazlaki sinirlerimi bozdu. Diğer siniri bozan yeri ise malesef gerçek bir hikaye olması… Tabi gerçekten gerçekmi bilmiyorum.Ama neden olmasınkii…

Etrafı saran bilinmeyen ziyaretçiler beni koltuğuma çiviledi.Ve Sınırda,yüksek tansiyon gibi filmlere az kan ile insan nasıl korkutulur bunu kanıtladı. Diğer filmler bundan ders alırlar umarım.

Avrupa korku sinemasına, özellikle de türün eski ustalarına meraklı olanların dikkatini çekecek, yeni korku sineması izleyicilerinin ise tuhaf ve eksik bulacakları bir film var karşımızda. Filmi az kanlı bulanlara ise, gerçek olaylara dayanma iddiasındaki bir filmin gerektiğinden fazla kanlı olmasının ne kadar doğru olduğunu soralım…

0 yorum:

Yorum Gönder